Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Hove Home ApS
Showroom:
Jagtvej 177
2100 København Ø
CVR nr.: 38003127

E-mail: info@hovehome.dk
Telefon: 42 72 94 71

Salg generelt

Hove Home er autoriseret forhandler af nogle af produkterne i netbutikken og andre er af Hove Homes eget design.
Hove Home’s vare kan ses og opleves i Toldbodgade 16 i hjertet af København, hvor næsten alle varer kan købes og tages med – med det samme! For at du ikke skal køre forgæves anbefaler vi, at du kontakter os inden du kommer.
Du har 14 dages fortrydelsesret på ordre købt via netbutik. Køber du i vores fysiske butik, er der kun fortrydelsesret ved forudgående skriftlig aftale.

Betaling

Du kan betale med følgende betalingskort i shoppen: Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Hove Home forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil købesummen er fuldt erlagt.

Når du har afsendt din bestilling til os, modtager du automatisk en ordrebekræftelse på din mailadresse.

Betaling med gavekort

Et HOVE HOME gavekort kan bruges både i butik og netshop. Ved brug i netbutik anføres kontrolnummer, beløb og udstedelsesdato i feltet ‘Bemærkning’. Beløb fra gavekort modregnes i dit køb (manuelt), og et evt. restbeløb forbliver registreret på gavekortet.

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms og andre gebyr.
Kort- og bankgebyr oplyses inden køb. Transaktionsgebyr overstiger ikke de af PBS fastsatte gebyrer.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.
Der tages forbehold for udgåede varer og fejl.

Levering eller Click and Collect

Hvis du ønsker at få din vare leveret så vil de mindre vare blive leveret med Coolrunner (uden omdeling). Større møbler vil blive sendt med en fragtmand. Leveringstiden for møbler svinger fra 2-8 uger grundet produktionstiden.
Du kan også vælge at hente dine vare i butikken på Jagtvej 177, 2100 København Ø.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@hovehome.dk eller ved at benytte standard fortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering forventes almindeligvis at beløbe sig til PostNords pakkepriser. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Hove Home
Jagtvej 177
2100 København Ø

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Hove Home
Jagtvej 177
2100 København Ø

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hove Home ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.hovehome.dk er Hove Home ApS.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Hove Home ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@hovehome.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@hovehome.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail info@hovehome.dk